"Saat sen koiran, jonka tarvitset"

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

"Saat sen koiran, jonka tarvitset"

Viesti  Anne Ripattila lähetetty To Kesä 23, 2011 8:26 pm

Cesar Millan on sanonut ""Et ehkä aina saa sitä koiraa, jonka haluaisit, mutta saat sen koiran, jonka tarvitset."

Olen nyt sitten pohtinut tuota kirjoitusta ja sitä mitä se pitää sisällään,

Olen ollut aikoinaan suht räväkkä ja äkkipikainen akka vailla minkäänlaista itsehillintää en pelännyt mitään enkä ketään menin aina täysillä.
Myös koiravalintani edusti aina tuota räväkkää toimintaa. Ainakin yritin sellaisia koiria etsiä
Mutta sattuman kautta mulle tuli Kaisu, Kaisu on itse rauhallisuus tilanteessa kuin tilanteessa se on opettanut myös mulle sellasta "mieti ja toimi vasta sitten" tyyliä. Sitä ei käy hoputtaminen se ei toimi jos sitä hoputtaa se menee "jumiin".
Myös Sepen ajatusmaailma on pitkälti tuollainen, Onhan niillä tietty jo ikääkin mutta ne on ollut aina tuollaisia "hitaita". Mikä sai minut ottamaan nuo kaksi silloin aikoinaan?
Mähän halusin "räjähtävät" koirat
Entäs miksi Kössi on tullut meille? Se on ihan erilainen kuin nuo kaksi edellä mainittua.
En enään etsinyt tuon luonteista olinhan jo kasvanut itse aikuiseksi ja ajatusmaailmani oli muuttunut aivan kokonaan.
. Etsin Kaisun "oloista/luonteista" koiraa koska etsinhän kaisulle seuraajaa. Kaisunhan piti olla se joka "opettaa" kössin talon tavoille, ja kössistä tulee sellanen rauhallinen hillitty viilipytty (pah sanon mä)
Ensin luulin että noit kahta (Kaisua ja Kössiä) yhdistää yksi asia itsevarmuus, mutta ei kössi ole itsevarma se on epävarma mutta hullunrohkea pikku piru Smile Se meni Sepen iholle kun oltiin lähdössä kävelylle Sepe katsoi alaspäin Kössiä kohti ja haukotteli, ja käveli vain pois Kössi roikkui tovin sepen poskessa kiinni ennenkun tajus tilanteen sen jälkeen ne käveli rinnatusten pihatietä pitkin. Pari kertaa Kössi koitti "paimentaa" Sepeä mut molemmilla kerroilla Sepe haukotteli ja käänsi sen jälkeen pään pois ja jatkoi omia juttuja. kössi luovutti siltä erää.
Miksi minulla nyt on se räjähtävä koira (taas)
Tämä lause """Et ehkä aina saa sitä koiraa, jonka haluaisit, mutta saat sen koiran, jonka tarvitset" en voi olla miettimättä et mihin mä tarvitsen noin "terävää" koiraa?

Kun yhdelle kumartaa, niin toiselle pyllistää.
Eli ei kannata miettiä mitä kukakin sinusta tai tekemisistäsi ajattelee, koska et voi ikinä miellyttää kaikkia. Parempi siis elää niin, että itse olet tyytyväinen itseesi ja elämääsi. Smile

Lähetän lapseni elämään, kuin laivat merille. Ompelen purjeet, neuvon väylät ja kerron karikot parhaan taitoni mukaan. Mutta tuulille en voi mitään.
(alkuperäiset kirjoittajat tuntemattomia)

Anne Ripattila
ROSKAKORI

Viestien lukumäärä : 6192
Liittymispäivä : 03.06.2008

http://littleswamp.weebly.com/

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: "Saat sen koiran, jonka tarvitset"

Viesti  Anne Ripattila lähetetty Pe Kesä 24, 2011 8:29 am

Jatketaas, meillä ei oo vuohia eikä mitään muutakaan mitä tuo paimen poika voisi paimentaa. Joten se purkaa työintonsa noihin aikuisiin koiriin, osa noista sietää sen käytöksen varmaan siksi kun se on pentu. Kauanko noi aikuiset katselee tuollaista käytöstä, nyt jo on Kaisun käytöksessä huomattavissa pientä "kyllästymistä" pennun riekkumista kohtaan. Ei vanha enään jaksa,
Vanha tahtoo sanoa pennulle että "nyt riittää" ja pentu uskoo hetkeksi se menee "kiusaan" jotain toista.
En lakkaa ihmettelemästä noiden käytöstä, joka päivä opin jotain uutta vain seuraamalla noiden tekemisiä. Yritän järkeillä miksi joku teki noin eikä toisin (itse olisin tehnyt eri tavalla jne,,mutta enhän olekkaan koira) kaikella on tarkoituksensa, Onko tämän kaiken idea se että mä joudun alkaan ajatteleen kuin koira? olenhan useasti sortunut siihen että olen "vaatinut" koiraa ajatteleen kuin ihminen,
Edelleen pohdin että miksi mulla on tuollainen koira. Päivääkään en vaihtaisi pois niin paljon olen jo oppinut ja tahdon oppia lisää, Tuoko on syy siihen että mulla/meillä on toi paimenpoika. Very Happy

Kun yhdelle kumartaa, niin toiselle pyllistää.
Eli ei kannata miettiä mitä kukakin sinusta tai tekemisistäsi ajattelee, koska et voi ikinä miellyttää kaikkia. Parempi siis elää niin, että itse olet tyytyväinen itseesi ja elämääsi. Smile

Lähetän lapseni elämään, kuin laivat merille. Ompelen purjeet, neuvon väylät ja kerron karikot parhaan taitoni mukaan. Mutta tuulille en voi mitään.

Anne Ripattila
ROSKAKORI

Viestien lukumäärä : 6192
Liittymispäivä : 03.06.2008

http://littleswamp.weebly.com/

Viesti  tanya lähetetty Pe Marras 25, 2011 11:06 pm

Anne Ripattila kirjoitti:Cesar Millan on sanonut ""Et ehkä aina saa sitä koiraa, jonka haluaisit, mutta saat sen koiran, jonka tarvitset."

Olen nyt sitten pohtinut tuota kirjoitusta ja sitä mitä se pitää sisällään,

Olen ollut aikoinaan suht räväkkä ja äkkipikainen akka vailla minkäänlaista itsehillintää en pelännyt mitään enkä ketään menin aina täysillä.
Myös koiravalintani edusti aina tuota räväkkää toimintaa. Ainakin yritin sellaisia koiria etsiä
Mutta sattuman kautta mulle tuli Kaisu, Kaisu on itse rauhallisuus tilanteessa kuin tilanteessa se on opettanut myös mulle sellasta "mieti ja toimi vasta sitten" tyyliä. Sitä ei käy hoputtaminen se ei toimi jos sitä hoputtaa se menee "jumiin".
Myös Sepen ajatusmaailma on pitkälti tuollainen, Onhan niillä tietty jo ikääkin mutta ne on ollut aina tuollaisia "hitaita". Mikä sai minut ottamaan nuo kaksi silloin aikoinaan?
Mähän halusin "räjähtävät" koirat
Entäs miksi Kössi on tullut meille? Se on ihan erilainen kuin nuo kaksi edellä mainittua.
En enään etsinyt tuon luonteista olinhan jo kasvanut itse aikuiseksi ja ajatusmaailmani oli muuttunut aivan kokonaan.
. Etsin Kaisun "oloista/luonteista" koiraa koska etsinhän kaisulle seuraajaa. Kaisunhan piti olla se joka "opettaa" kössin talon tavoille, ja kössistä tulee sellanen rauhallinen hillitty viilipytty (pah sanon mä)
Ensin luulin että noit kahta (Kaisua ja Kössiä) yhdistää yksi asia itsevarmuus, mutta ei kössi ole itsevarma se on epävarma mutta hullunrohkea pikku piru Smile Se meni Sepen iholle kun oltiin lähdössä kävelylle Sepe katsoi alaspäin Kössiä kohti ja haukotteli, ja käveli vain pois Kössi roikkui tovin sepen poskessa kiinni ennenkun tajus tilanteen sen jälkeen ne käveli rinnatusten pihatietä pitkin. Pari kertaa Kössi koitti "paimentaa" Sepeä mut molemmilla kerroilla Sepe haukotteli ja käänsi sen jälkeen pään pois ja jatkoi omia juttuja. kössi luovutti siltä erää.
Miksi minulla nyt on se räjähtävä koira (taas)
Tämä lause """Et ehkä aina saa sitä koiraa, jonka haluaisit, mutta saat sen koiran, jonka tarvitset" en voi olla miettimättä et mihin mä tarvitsen noin "terävää" koiraa?

Minusta vastaus on ihan yksiselitteinen. Jouduit tai paremminkin sait Sepen ja Kaisun kanssa harjoitella itsehillintää ja rauhallisempaa elämän asennetta. Nyt, kun olet sitä taitoa saanut riittävästi harjoitella, sinun on aika heittäytyä uudelleen etsimään itsestäsi sitä särmää ja tempperamenttia, joka perusluonteeseesi oikeasti kuuluu. Eli nyt saat Kössin kanssa päästää taas itsesi "irti" ja opetella hyväksymään itsesi juuri sellaisena kuin olet. Eli kasvamaan sellaiseksi ihmiseksi millaiseksi Luoja on sinut tarkoittanut!

tanya

Viestien lukumäärä : 40
Liittymispäivä : 16.01.2010

http://sepesusi.nettisivu.org/

Viesti  havukka lähetetty La Marras 26, 2011 8:14 pm

Elämähän on yhtä opiskelua.Mielenkiintonen seikkailu.
Minä joutunu harjottaa kärsivällisyyttä,itsehillintää.
Myös luonnoltani olin nuoruuves,suht tempperamenttinen.
Aattelen et olin siin iäs,mutta aina me ollaan jossain iäs.
Nyt tiedän ja tunnen itseni,viimein.Se voima ja tempperamentti suuntautuu,muihin asioihin.
Eläimet mulle ollu suuri kanava.
Tapahtumat sun muut rensselit,ohjaa mihin meiät on tarkotettu.Kaikil on tehtävä.
Elämään kuuluu paljon,se on hienoo.Eletään ja kuollaan.
Kannattaa ain muistaa,ei tiiä mikä päivä on viimenen,eli tehä kaikkea mistä tykkää.
Välil vähän kehnoo,mut se auttaa iloitsemaan niistä hyvistä päivistä.
Noh,suosittelen kirjoo kultainen keskitie,mari aulanko.
Salla oli kirjan ostannu,olin lopullisesti yllättyny pikkutyttöni sielust.Olen ylpeä nasustani,
Paljon sillä viel opittavaa,niin myös minulla. pig Very Happy I love you
havukka
Sovittelija

Viestien lukumäärä : 2046
Liittymispäivä : 19.05.2009

Viesti  Timo Ekegren lähetetty Su Joulu 04, 2011 4:21 pm

Todella hienoja ajatuksia Annelta ja Havukalta. Meikä kanssa ihmetellyt omia koirahankintoja. Miksi ne pitää olla aina vaikeita, energiapommeja? Miksi en olis hankkinut kilttejä, flegmaattisia, silitettäviä pikku nössöjä? Joka tapauksessa mun koirani ovat osaltaan pitänyt mut elämässä kiinni, en aina olis jaksanut ilman niitä. Ehkä sittenkin ne on sitä, mitä tarvitsen.
Timo Ekegren

Viestien lukumäärä : 806
Liittymispäivä : 05.01.2010
Ikä : 65

http://www.ekegren.info

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla: